maandag 27 oktober 2008

Saguaro Lake

In je weekend vroeg op was vroeger half 8, 8 uur. Hier heeft vroeg op een heel andere dimensie. 's Ochtends om 3 uur je bed uit omdat je moet vliegen is normaal en in het weekend half 5 en 6 uur op blijkt ook van alle dag. Vrijdagavond was laat dankzij het plannen van Lars zijn vlucht, half 5 op. Zaterdagavond was laat dankzij de bioscoop, 6 uur op. Toen we eenmaal bij saguaro lake aangekomen waren om half 8, heb ik de eerste paar uur ook vrij weinig gezegd. Ik was toch wel een beetje moe!

De boot te water en weg waren we. We hadden in totaal 8 man verzameld om lekker te dobberen, te wakeboarden, te hangen, te sjeezen op een band en een paar uur later zouden nog 2 man zich bij ons voegen. Het eerste wat ik zelf gedaan heb is op een band hangen, waarna een boot met 220 pk je over het water heen sleurt. Wel erg gaaf, maar ook vermoeiend als je met 60 km/h je jezelf vast moet houden. Vervolgens genoten van het feit dat anderen zich vast moesten houden, zelf even lekker gevaren, genoten van het zonnetje en van de omgeving. Saguaro Lake is net als Canyon Lake een national forest en een mooi gebied. Genieten dus!

Vervolgens gingen er weer mensen wakeboarden en moest ik er ook aan geloven. De eerste paar keer stond ik niet. Het ging allemaal net niet, het water werd steeds kouder, je krijgt vervolgens overal pijn en je vraagt je af waarom je ook alweer wilde wakeboarden. Op een gegeven moment stond ik eindelijk en was het toch wel weer erg gaaf. Tim en Rick konde allebei wel wakeboarden en die gaven wat tips, waardoor het uiteindelijk steeds beter ging. Voelde goed! Het blijft alleen lastig.

Nu type ik dit ook met spierpijn in nek, rug, buik, benen, eigenlijk doet elk spiertje in mn lichaam wel pijn! Maar het was het wel waard! Was een mooi dagje.

Heb verder vandaag twee boeken binnen gekregen: 'Stick and Rudder - An explanation of the Art of Flying' en 'Take-offs and Landings - The crucial maneuvers & everything in between'. Mensen die me een beetje kennen weten dat ik overal waar ik in geïnteresseerd ben wel wat vanaf wil weten. Met vliegen wil ik nog meer weten. The more you know, the more options you have... Oftewel, lezen, lezen, lezen en dan worden we gestaag een prima piloot! Morgen D15 vliegen en een presentatie + borrel met the KLM Executive Directors. Spannend allemaal!

Tot snel! Liefs, Gijs

Geen opmerkingen: