zondag 19 oktober 2008

DX, DX

Hallo allemaal,

op sommige momenten lijkt er geen eind aan te komen. Vorige week gecancelled op dinsdag, vervolgens op woensdag weer gecancelled. Zo was de halve week voorbij en nog niets gevlogen. Zo kom je natuurlijk nooit in je ritme en gaat vliegen ook minder goed. Donderdag middag nog een DX vliegen om te kijken of de landingen en de approaches beter zouden worden. Eenmaal klaar met alle voorbereidingen, briefings etc., liep ik naar de kist toe en zag ik tot mijn verbazing dat iemand mijn kist meenam. Ik was de sleutels vergeten, dus ik weer naar boven, sleutels opgehaald. Het bleek dat maintenance die kist op dat moment ook moest hebben en dat we met een probleem zaten. Gelukkig mochten we voor deze keer de kist meenemen, want anders duurt het natuurlijk eeuwig voordat je het leert.

De DX ging een stuk beter dan de vluchten daarvoor. De approaches waren goed, de circuitjes, R/T en alles naast de landingen waren gewoon goed genoeg om door te gaan. De landingen waren zoals altijd close. Oftewel, nog een klein DXje vliegen de volgende dag. Vrijdag stond ik er weer wat vroeger op, rond een uur of 10. 's Ochtends toen de wekker ging helemaal geen zin om te vliegen, alle zin bij elkaar geraapt en mij toch richting school begeven. De wind was hard, maar wel op de baan. Wat dit inhoud is dat je grondsnelheid lager is met de benodigde vliegsnelheid op final en dat het net wat makkelijker landen is! Of in ieder geval, dat gevoel kreeg ik. Directional control miste soms nog een beetje, maar de laatste paar landingen was dat ook goed! De laatste landing was as good as I could have made it en mijn instructeur ging dan ook uit zn dag. "Yes GHijs! YES!" en gaf me een schouderklopje. Eindelijk een keer een vlucht die ging zoals het moest.

Dus in alle vreugde mag ik mijn check gaan vliegen. De instructeur wilde mij er op zaterdag op hebben zodat ik niet te lang hoefde te wachten voor mijn D11. Maar onder het motto, het kan in Amerika, stond ik er natuurlijk niet op! Dus nu is het hopen dat ik er maandag opsta en anders ga ik wel even rondmailen hoe het allemaal zit. Nu zit de spanning er dus goed in, leer ik als een dolle en heb ik eigenlijk meer zin in maandagmiddag dan maandagmorgen! Maar goed, no input, no output, dus we gaan ervoor. Het volgende bericht is het natuurlijk halen van mijn check morgen en vervolgens mijn solo... Zou het er eindelijk van komen...?

Nu eerst vanmiddag golfen met meneer Hoogerhuis. De oude training manager hier in Amerika. Ik word om 2 uur opgehaald en gaan we richting Painted Mountain Golf Course. Ben Benieuwd! Tot snel!

Liefs Gijs

Geen opmerkingen: