zondag 4 januari 2009

Kerst en oud en nieuw!

Hallo allemaal,

iedereen in Nederland heeft gezellig met familie en vrienden kerst gevierd. Ik heb verschillende mooie verhalen gehoord! Heel erg gaaf. Ik vind het onwijs jammer dat ik er allemaal niet bij kon zijn, maar gelukkig was het hier ook redelijk gezellig. Het kerstgevoel was raar genoeg wel ver te zoeken. Tweede kerstdag bestaat bijvoorbeeld al niet eens hier en we moesten dus gewoon vliegen! De 24ste en 25ste waren we wel vrij, wat betekende dat veel mensen er vandoor gingen. Wij besloten te blijven. Dan konden we een beetje leren en we waren voor de 24ste uitgenodigd om bij Vicki te komen eten.

Oftewel, weg waren we naar Vicki op de 24ste. Dat Vicki vlieggek is wisten we, maar aan de kerstboom kon je zien hoe gek. Een controltower als piek en geen kerstballen, alleen maar vliegtuigjes! De afbeelding spreekt voor zich lijkt me! Het was een erg gezellige avond en Sven, Tim en ik kregen zelfs cadeautjes. We hebben chocolaatjes gehad, een t-shirt, een vliegtuigje voor in de kerstboom en nog wat kleine dingetjes. Erg lief in ieder geval en het t-shirt heb ik al een paar keer gedragen!

Dit was eigenlijk het grootste kerstgevoel dat er was. De volgende dag hebben we eigenlijk niks gedaan. Sterker nog, we wilden gaan koken en voor het eerst was de Wall Mart dicht! Helemaal geen rekening mee gehouden. Dat ding is 24 uur per dag open, maar kerst dus niet. Logisch, stom, niet goed over nagedacht. Dan maar uit eten! Nou, in Nederland kan dat, maar hier dus ook niet. ALLES WAS DICHT! Nou ja, achteraf bleek dat niemand hierop voorbereid was en veel hebben hun kerstmaal dan ook verslonden in de Burger King of in de Carl's Junior. Wij hebben alles wat we hadden bij elkaar gegooid en dat leverde een redelijke salade op. Het was wel lachwekkend, zaten we dan met zijn 6en aan het kerstmaal, een paar sla blaadjes en een tomaatje. Als hoofdgerecht hadden we een gekookt ei. Het hoofdgerecht heb ik deze keer maar overgeslagen!

Tweede kerstdag werd er dus gevlogen. Weer hadden we niet echt eten gekocht, dus echt een feestmaal werd het waarschijnlijk niet. Totdat onze andere Amerikaanse vriend Tony opbelde om te vragen of we daar kwamen eten. Een uur later zaten we in de auto die kant op! Heel erg lekker.

Maar kerst was dus erg snel gegaan en weinig van gemerkt. Maar goed, oud en nieuw kwam eraan en daar hadden we grote plannen voor. Vicki zou namelijk naar haar strandhuis in San Diego gaan en wij waren uitgenodigd! Na voor de zoveelste keer gecancelled te hebben op 30 december reden Tim en ik om half 3 richting San Diego. Eelco en Sven bleven thuis aangezien zij hun D46 en VFR eindcheck op 2 januari moesten vliegen. Jammer, maar toch een voordeel, aangezien er nog 2 man paste in het huisje van Vicki en we voor ouwejaarsavond dus geen hotel hoefde te regelen!

Na 6 uur rijden kwamen in San Diego aan. De hele stad was gehuld in een dichte mist en een mooie skyline was dus niet echt te zien. We zagen eigenlijk niks. Ons hotel lag aan het strand, dus na snel ingecheckt te hebben en onze spullen op onze kamer te hebben gedumpt, rende we naar het strand en hebben we onze voeten even kennis laten maken met de Pacific Ocean. Heerlijk die zeebries en het onwijs koude zand door je tenen. Lekker fris! Vervolgens vanaf de zee teruggerend naar het hotel en plaatsgenomen in een heerlijke hottub. Toen we dit ook wel weer gezien hadden naar de kamer teruggegaan en lekker gaan slapen. De volgende dag moesten we namelijk vroeg weer op!

De volgende dag stond de wekker om 7 uur. Op de een of andere manier ging die wekker niet af, maar werd ik toch om kwart over 7 wakker. Goed getimed, zeg ik! Snel even een banaantje, een appeltje gegeten en op naar Sea World! Onder het motto, we moeten door met onze Bassie en Adriaan tour, moesten we daar natuurlijk heen. Erg gaaf! Ze doen erg hun best om je nat te krijgen, maar dat is ze uiteindelijk niet gelukt. Alleen in de laatste wildwaterbootjes kreeg ik even de volle laag over me heen. Gelukkig had ik andere kleding bij me! Hieronder wat foto's van Sea World!
Sea World was leuk, niet superboeiend. Alleen de orkashow was wel supergaaf. Die beesten springen echt hoog! En er gaan emmers vis in als ze luisteren! Niet normaal! Je weet in ieder geval meteen waar ze het voor doen.

Na Sea World belden we Tony op, we zouden samen gaan lunchen. Hij zei dat die aan het lunchen was op de Torrey Pines golf club. WAUW!! Daar wilde ik sowieso heen, maar dit was helemaal gaaf! We zijn er onmiddellijk naar toegereden en zodoende zat ik te lunchen op één van de mooiste golfbanen van de hele wereld. Zo was het dan ook dat ik om 12 uur 's nachts Nederlandse tijd, de jaarwisseling dus, over Torrey Pines liep en mijn ogen uitkeek. Voor de niet-golfers, dit jaar was hier het US Open, das een belangrijk toernooi en het is één van de favoriete banen van Tiger Woods...Na deze mooie ervaring reden we door naar een plaatsje iets ten Noorden van San Diego: Encinitas (of zoiets). Daar staat het strandhuis van Vicki. Onderweg prachtig mooi langs de kust gereden en de zon onder zien gaan. Heel gaaf. Dit is dan ook de eerste Amerikaanse plek waarvan ik het idee had dat ik daar wel zou kunnen wonen. Het is dan ook niet goedkoop!

Eenmaal bij Vicki aangekomen was het weer gezellig als altijd. Beetje gepraat, beetje tv gekeken, beetje gegeten en alles ging natuurlijk over vliegen. We mogen ook een keer met Bur vliegen. Bur is de man van Vicki en hij heeft een onwijs overpowered single engine airplane. We gaan beetje aerobatics vliegen. Gaaf! Verder vond ik het redelijk verrassend dat 'ouwe en nieuwe' niet zo populair is in de US. Vicki was ziek en ging om 9 uur naar bed. Bur en Steven en Hollie (Steven is de zoon van Vicki, Hollie zijn vriendin) gingen om 10 uur. Oftewel Tim en ik zaten elkaar wel even raar aan te kijken! Wat is dit in godsnaam! Te moe om nog op zoek te gaan naar een feest... We zijn ook geen 21 jaar, dus we mogen toch niks! Onder dat motto nog een film gekeken. I am legend, rare film, maar op zich toch wel geinig. Toen deze afgelopen was, was het welgeteld kwart voor 12. Tijd om naar het dakterras van het strandhuisje te gaan om te genieten van het vele vuurwerk. Tim en ik hebben elkaar om 12 uur gelukkig nieuwjaar gewenst, genoten van de prachtig mooie 20 vuurpijlen die er in de hele omstreken afgestoken werden en vervolgens om half 1 gaan slapen. Geen boeiend oud en nieuw dus. Maakt het volgend jaar misschien spannender.

De volgende dag wel redelijk uitgeslapen. Ben nog nooit zo fit geweest op 1 januari. Dat was dan wel weer lekker. Fit het nieuwe jaar in. Na gebruncht te hebben in een klein restaurantje zijn we dan ook een lekkere standwandeling gaan maken. De broekspijpen werden omgevouwen, de gimpen gingen uit en lekker met je voeten door de zee heen banjeren! Dat was dan wel weer erg verfrissend. Heerlijk het nieuwe jaar in dus! 's Middags zijn we even naar wat huizen in de buurt gaan kijken. Was apart om te zien. Eerst een leeg huis in, was wel aardig, zou het niet kopen. Vervolgens hetzelfde huis in gelopen dat ingericht was door een professionele inrichter. Prachtig! Zou er onmiddellijk intrekken. Heerlijk warm allemaal. Je kan van iets magers toch een hoop maken! Een nieuwe ervaring rijker dus en om 5 uur weer richting Phoenix gereden. Om kwart voor 12 's avonds kwamen we aan en was het tijd om snel ons bed in te duiken. Twee januari moest namelijk weer gevlogen worden!

De feestdagen waren niet zo spectaculair dus, maar wel erg leuke dingen gezien en gedaan. Mag niet klagen. Alleen jammer dat er zo weinig gevlogen wordt. Morgen mag ik mijn D06 vliegen. Misschien kan er deze week wat vaart achter worden gezet!

Ik hou er weer even mee op. Ben een beetje ziekjes, dus wil vroeg naar bed. Tot snel, denk ik!

Geen opmerkingen: